Tiia Lintula Uudenmaan vihreiden puheenjohtajaksi

Uudenmaan vihreiden piirijärjestö valitsi syyskokouksessaan uudeksi puheenjohtajaksi Tiia Lintulan Järvenpäästä. Piirihallituksen toiminnasta Lintulalla on kokemusta useamman vuoden ajalta. Hän on tällä hetkellä hallituksen varapuheenjohtaja.

– Olen todella iloinen tultuani valituksi tähän mielenkiintoiseen tehtävään. Edessämme on innostava kuntavaalirutistus. Lähden siitä, että Vihreät nousevat kolmen suurimman puolueen joukkoon täällä Uudellamaalla. Meillä Vihreillä on hyvät edellytykset menestyä tulevissa vaaleissa. Olen itsekin aktiivinen kuntapoliitikko, joten koko piirin innostaminen vaalityöhön tuntuu erityisen merkitykselliseltä sekä luontevalta, painottaa Lintula.

Vuoden alussa puheenjohtajan rooliin ottava Lintula on myös vihreiden puoluevaltuuskunnan jäsen, oman kotikuntansa vihreän yhdistyksen puheenjohtaja sekä Järvenpään kaupunginhallituksen jäsen. Keväällä kokemusta poliittisesta toiminnasta karttui myös eduskuntavaaliehdokkaan näkökulmasta.

Puolet piirihallituksen kokoonpanosta valitaan vuosittain. Syyskokouksessa tulevalle kaudelle valittiin Tuomas Green Porvoosta, perhetyöntekijä Eve Rämö Vantaalta, suunnittelija Marjo Matikka Espoosta, aluemyyntipäällikkö Rauno Liljavirta Hyvinkäältä sekä tuulivoima-aktiivi Timo Lahti Espoosta.

Yhtenä uutena tulokkaana hallitukseen valittiin espoolainen talouden ja hallinnon suunnittelija Marjo Matikka. Myös vuosia Espoon vihreiden hallituksessa toiminut Matikka tähdentää tulevien kuntavaalien tärkeyttä Uudellamaalla.

– Haluan olla kehittämässä ja viemässä eteenpäin vihreää politiikkaa Uudellamaalla. Erittäin tärkeänä näen tulevat kuntavaalit, joissa vihreiden pitää panostaa täysillä koko Uudellamaalla kuntavaaleihin. Olen valmis käyttämään osaamistani Uudenmaan vihreiden hyväksi, lupaa Matikka tulevasta.

Vanhoina hallituksessa jatkavat keikkatyöntekijä Marjokaisa Piironen Kirkkonummelta, käyrätorvisti Reeta Rossi Loviisasta, residenssikoordinaattori Kati Sointukangas Raaseporista sekä projektipäällikkö Börje Uimonen Tuusulan vihreistä. Uusina varajäseninä hallitukseen valittiin opiskelija Aapo Happonen Vantaalta, opiskelija Joona Myllärniemi Espoosta sekä koulutuspäällikkö Mirka Kuitunen Mäntsälästä.

Uudenmaan piiri kiittää kaikkia edellisen kauden hallituksen jäseniä arvokkaasta työstä ja toivottaa uudet luottamushenkilöt tervetulleiksi pyörittämään piiriä kaudella 2016-2017!

Lisätietoja:
Tiia Lintula
Puheenjohtaja 2016-2017

Aiheet:

Yksi kommentti artikkeliin "Tiia Lintula Uudenmaan vihreiden puheenjohtajaksi"

1. mopsis5 sanoo:

mopsis5